شناسه خبر : 107551
دوشنبه 25 دي 1402 , 16:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضع غزه، فاجعه‌بارتر از برلین پس از جنگ جهانی دوم/فیلم

رئیس‌جمهور شیلی گابریل بوریچ هشدار داد که وضع غزه پس از ۱۰۰ روز جنگ اسرائیل، «بسیار بدتر» از شرایطی است که آلمانی‌های ساکن پایتخت در پایان جنگ جهانی دوم تجربه کردند.

وضع غزه، فاجعه‌بارتر از برلین پس از جنگ جهانی دوم

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ «همین حالا باید جلوی کشتار در غزه گرفته شود». بوریچ این سخنان را در حاشیه مراسم تحلیف برناردو آروالدو رئیس‌جمهور گوآتمالا گفت و آتش بس فوری در غزه را «ضرورت فوری» خواند.

رئیس‌جمهور شیلی گفت که «غزه در وضعیت بسیار بدتری نسبت به برلین در سال ۱۹۴۵ قرار دارد».

با گذشت ۱۰۱ روز از آغاز جنگ، شمار شهدای فلسطینی به ۲۴ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده که ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر از قربانیان، کودک هستند. نزدیک به دو میلیون نفر از جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه آواره و بیش از ۶۰ درصد زیرساختهای آن یا کاملا ویران شده و یا آسیب جدی دیده است.

طبق گزارش مورخان پس از پایان جنگ جهانی دوم، از مجموع جمعیت ۴.۳ میلیون نفری پایتخت آلمان تعداد ۲.۸ میلیون نفر در برلین اقامت داشتند و ۶۰۰ هزار آپارتمان از بین رفته بود.

بوریچ که در ماه نوامبر سفیر شیلی را از تل‌‍‌آویو به سانتیاگو فراخوانده بود، امروز گفت که «تقریباً همه خانه‌ها ویران شده‌اند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جایی برای خواب ندارند و مواد غذایی آنها تمام شده و هر روز نزدیک به ۲۰۰ فلسطینی در غزه جان خود را از دست می‌دهند. همین حالا باید جلوی این کشتار گرفته شود».

از نظر او، با بیان اینکه «راه حل مشکل اسرائیل و فلسطین در گفت‌و‌گوی سیاسی بین دو طرف و در پیش گرفتن «راهکار دو دولتی» است.

پایان پیام/

download

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi